اخلاق،  صداقت و امانت داری در انتقال اطلاعات از رسالت های مهم خبرنگاری است. 

فرماندار خوی در نشست صمیمی با خبرنگاران که بمناسبت ۱۷ مرداد  روز خبرنگار در سالن شهید کوچری فرمانداری برگزار شد با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای اهل قلم مخصوصا شهید محمود صارمی گفت: اخلاق ، صداقت و امانت داری در انتقال اطلاعات از رسالت های مهم خبرنگاری است و مطالبه گری و پیگیری حقوق عمومی مردم از مسئولین ازدیگر وظایف خبرنگاری محسوب می شود. 


وی افزود: خبرنگار گوش شنواو چشم بینای جامعه است و هروقت نقص و کاستی در اداره و یا مسئولی می بیند باید با صداقت و برای اصلاح کار تذکر دهد نه اینکه یک مشکل کوچک را بزرگنمایی کرده و در صدد تخریب بیاید. 


علی نژاد اضافه نمود: خبرنگاران با هنر آگاهی بخشی و بصیرت افزایی و نور افشانی روشنگر جامعه هستند واین رسالت مهم خبرنگاران است و ما باید قدردان زحمات خبرنگاران متعهد باشیم و امروز در این جا جمع شده ایم تا به رسالت سنگین خبرنگاران متعهد و الهی ادای احترام کنیم. 


فرماندار به شهدا اهل قلم دوران جنگ اشاره کرد و گفت: شهدای اهل قلم و خبرنگار در دوران دفاع مقدس نماد شجاعت و تعهد بودند و روایتگر حق و باطل بودند ودر دوران جنگ سیاستمداران ما برای نشان دادن حق و باطل و معرفی آغازگر جنگ به کشور سفر می کردند ولی خبرنگاران با چند عکس و فیلم و چند جمله حرف حق و باطل را به جهانیان نشان می دادند و امروز خبرنگاران متعهد جنایات رژیم صهیونیستی را با پخش عکس ها و فیلم های از نوار غزه به دنیا گزارش می کنند و جان خود را در این راه فدای هدفشان می نمایند و امروز می بینیم که ۱۶۶ خبرنگار در غزه به شهادت رسیده اند. 


فرماندار خوی در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: خبرنگاران متعهد با وجود فشار و خطرات، قلم به دست هستند تا آگاهی بخشی کرده و مانع از تحریف و گمراهی جامعه شوند و در تبیین و ارتقای بصیرت در جامعه در تلاشند و این رسالت سنگین دیگرخبرنگاری است.


وی به تلاش های خبرنگاران در دوران انتخابات اشاره کرد و گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه در ۴ انتخابات اخیری که در کشور اجرا شداثرگذار عمل کرده و با آگاهی بخشی مانع از سیاه نمایی دشمن شدند و مقدمات انتخاباتی باشکوه را فراهم آورند.


لازم به ذکر است:  در این مراسم تعدادی از خبرنگاران نکته نظرات خود را ارائه داده و در پایان فرماندار با تقدیم لوح و هدیه از خبرنگاران حاضر در جلسه تجلیل به عمل آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.